Με αφορμή την σκηνική μεταφορά του γνωστού διαλόγου του Πλάτωνα, «Ίων», με θέμα την καλλιτεχνική και ποιητική έμπνευση από την Oμάδα «HΘΩ» στο Θέατρο 104, η σκηνοθέτις Λένα Φιλίπποβα γράφει στο artplay.gr .


«Δοκίμιο είναι συνώνυμο με την λέξη δοκιμή. Το θέατρο δεν υπάρχει χωρίς δοκιμή. Αν δεν δοκιμάσεις – δεν θα ανακαλύψεις τα πράγματα… Το θέατρο προσπαθεί να ανακαλύψει πράγματα. Πιστεύω ότι το σύγχρονο θέατρο έχει δοκιμάσει πολλούς τρόπους να υπάρξει ο άνθρωπος στη σκηνή – οι περισσότεροι τον βρίσκουν να ασχολείται με την ψυχική του κατάσταση, εμένα με ενδιαφέρει να τον δω στη σκηνή – σκεπτόμενο, να αναρωτιέται και να «γεννάει» την δική του γνώμη για τα πράγματα.
Ο Πλάτωνας δεν μιλά με αφορισμούς, ούτε είναι δογματικός. Το σημαντικότερο γι’ αυτόν είναι το επιχείρημα, με το οποίο θα αποδείξει ή θα καταρρίψει μια θέση ή άποψη. Δεν είναι προκατειλημμένος. Θα υιοθετήσει κάθε φορά τη θέση που στηρίζεται στο πιο δυνατό επιχείρημα.
Βεβαίως, υπάρχει και μια συγκεκριμένη μεθοδολογία από πίσω και δεν την έχω εφεύρει εγώ. Ονομάζεται «δομές παιχνιδιού» και ο πνευματικός πατέρας αυτής – είναι ο μεγάλος δάσκαλος του θεάτρου – Ανατόλι Αλεξάνδροβιτς Βασίλιεβ. Τα δικά του χνάρια προσπαθούμε να ακολουθήσουμε…»

Λένα Φιλίπποβα

Πηγή: Artplay.gr